Projecten

PRODUCTIES 2012

4 TRAJECTEN

kunstZ – 4 trajecten

Met ‘4 trajecten’ kreeg je het werk van verschillende artiesten in elk een verschillende discipline te zien.

De dag werd afgesloten met de herneming van de voorstelling Kid Nap van Ahmed Khaled. 

Tekstlezing ‘Hlyns nest’ – Medeya Yarhasan

Medeya Yarhasan schreef het verhaal van een vrouw, die het regime van Saddam Hoessein ontvluchtte. De tekst ‘Hlyn’s nest’ die ze in haar traject wil bewerken, is gebaseerd op het tragische levensverhaal van haar moeder.  Medeya wil in haar traject onderzoeken wat haar teksten in onze culturele context kunnen betekenen. Verschillende acteurs brengen een theatrale lezing van haar tekst.??

‘Yes,I’m’ – Zukisa Nante (ism Madam Fortuna)

Zukisa Nante schreef een monoloog waarin hij een pleidooi voert voor respect, integriteit en waardigheid  voor de zwarte gemeenschappen in Zuid-Afrika. In zijn monoloog spreekt Zukisa het publiek aan als overheid en verdedigt tegenover hen de waarden en riten van zijn cultuur. 

Documentaire Belgiraq – Mahmoud Al Azzawi

Mahmoud Al-Azzawi maakte de documentaire Belgiraq waarin hij enkele Irakese kunstenaars die naar België zijn gekomen, volgt. Hij maakt een indringend portret van deze jonge mannen die hun land ontvluchtten en hier hun artistieke droom najagen. 

Deze 3 artiesten werden gecoacht en bijgestaan door verschillende professionelen uit de sector:  Luk Nys, Johan Petit, Greet Vissers, Lars Damoiseaux, Stef De Paepe, Andrew Claes, ea..

Kid Nap-Ahmed Khaled

Ahmed Khaled is een Iraaks theatermaker die eerder al meespeelde in de voorstelling Irakese Geesten en Monde.com (Mokhalad Rasem), Macbeth (kunstZ) en zelf de  voorstellingen Gecrasht en Kid Nap maakte. 

‘Kid Nap’ is gebaseerd op eigen ervaringen, op een kortverhaal van de beroemde  Irakese auteur Hassan Blasim en op getuigenissen van Irakezen en buitenlanders die  de voorbije jaren in Irak zijn ontvoerd.

REGIE: Ahmed Khaled VAN EN MET: Hoessein Ali, Nele Vereecken, Duraid Abbas, Ahmed khaled TEKST: Hassan Blasim MUZIEK: Roeland Luyten DECOR: Moayed Joda 

productie Jamaa El Irakya | coproductie Monty | met de steun van de Stad Antwerpen, Work Space Brussels, Kopspel 

MET DE STEUN VAN DE VLAAMSE OVERHEID, IN SAMENWERKING MET RATAPLAN EN MADAM FORTUNA

EEN DAME IN DE KAST

Een dame in de kast

Een dame in de kast is een levend stripboek. Drie acteurs spelen grappige, vreemde en onverstoorbare figuren in een nooit stilstaande carrousel van voorwerpen, beelden en personages. Een dame in de kast werd in 1992 gecreëerd door Greet Vissers en Jo Roets. Van bij de première kon de voorstelling op veel bijval rekenen bij pers, publiek en programmatoren. Als kleuterhit voor de kleine zaal toerde ze vele jaren uitgebreid in binnen- en buitenland (Frankrijk, Verenigde Staten, Kroatië…). Laika en kunstZ haalden Een dame in de kast na 20 jaar opnieuw uit de kast. 

SCRIPT: Jo Roets en Greet Vissers REGIE: Greet Vissers SPEL: Celia Fechas/Lilian Keersmaekers, Amadou Soleman/Tijs Magagi Hoornaert, Alain Rinckhout DECOR: Marc Maillard MUZIEK: John Gilbert Colman, Andrew Claes KOSTUUMS: Mieja Hollevoet REKWISIETEN: Fenneke Brookhuis LICHT: Jef De Cremer

FORD ESCORT

Ford Escort

They feel the beat and move their feet

In Ford Escort experimenteren een aantal jongeren met dans en theater. Beweging is de taal om hun dromen vorm te geven. Ze fantaseren over een Fast Car en ontsnappen in een Ford Escort. Realiteit uit, droom in. 

Sterren in hun eigen road movie. 

DANSERS: Burim Avdija, Kim Lenaerts, Adams Mensah, Yasmine van de Moosdijk, Björn Loykens, Silke Verachtert, Bruno Agbozo CHOREOGRAFIE: Sam De Waele, Youssef  El Kaouakibi, Abdul Malik Mohammed, Sigrid Verachtert DANSCOACHES: Frédéric Celini, David João, Sam Revell THEATERCOACH: Greet Vissers FILM: Ralf Demesmaeker, Michael Wysmans, Alexander Van Waes SOUNDSCAPE: Andrew Claes SCENOGRAFIE: Steven Brys TECHNIEK: Seppe Janssens PRODUCTIE: Lili Almeida, Freija Bosmans

Een productie van kunstZ/Kopspel in samenwerking met Let’s Go Urban

Met de steun van Stad Antwerpen, Vlaamse Overheid, Federaal Impulsfonds Migrantenbeleid.

Bekijk HIER de trailer 

MAF 2012

Mestizo Arts Festival 2012 - Das Kapital

Er zijn verschillende vormen van kapitaal die kunnen gebruikt worden om aan kunst te werken. We hebben Bourdieu voor dummies gebruikt: sociaal kapitaal en cultureel kapitaal als manieren om financieel en symbolisch kapitaal te verwerven.  We namen hiermee de eerste stappen om coöperatiestructuren te incorporeren in het festival. 

Mestizo Arts Festival organiseerde Work In Progress. Artiesten kregen de kans om hun onafgewerkte producties te tonen binnen een professioneel kader en voor een publiek. Tijdens het festival werden er Work In Progress voorstellingen getoond, die met een minimaal budget gedurende twee maanden worden voorbereid en maximaal 30 minuten duren. Vervolgens kregen de artiesten de kans om hun netwerk te verbreden en feedback te vragen aan vertegenwoordigers uit de culturele sector die optreden als experts uit verschillende velden.

Partners van de Work In Progress: Let’s Go Urban – De Theatermaker – GEN2020 – ‘t Arsenaal – Arenberg – KunstZ/Kopspel – VTi – D?mos – Zinnema – Echo vzw – WCC Zuiderpershuis

Feedback groep van de Work In Progress: Wouter Hillaert: freelance recensent, Cees Vossen: acteur/ theatermaker, Michael De Cock: Artistiek leider ’t Arsenaal, Greet Vissers: Artistiek leider kunstZ, Marnix Rummens: artistiek medewerker WpZimmer, Marc Vanrunxt: danser en choreograaf, Delphine Hesters: onderzoeker VTi, Elsemieke Scholte: artistiek coördinator De Theatermaker, Bart Vanuffelen: regisseur MartHA!tentatief, Mokhallad Rasem: acteur en regisseur, Erwin Jans Docent Theater & Drama – Dramaturg bij Toneelhuis.

EXIT DE KONING

Naar "Le roi se meurt" van Ionesco   
Een nieuwe dag breekt aan in het koninkrijk van Koning Bérenger de Eerste. Een machtig en groot koninkrijk geleid door een machtig vorst. Althans zo was het 500 jaar geleden, vorig jaar, gisteren, vijf minuten geleden. Nu is zijn koninkrijk in verval, de Koning is in verval. De Koning sterft. Alle tekenen wijzen er op. De symptomen zijn duidelijk, het staat in de sterren. De Koning sterft, en wel aan het einde van de voorstelling. Zijn koninkrijk sterft met hem mee. Iedereen weet het, maar niet iedereen accepteert het. Zeker de Koning niet. Hij bindt de strijd aan tegen de werkelijkheid, tegen het onvermijdelijke.   

Het toonmoment is een parcours. Het publiek wordt rondgeleid  door het ganse gebouw van De Studio. Een aantal scènes zijn vooraf opgenomen in samenwerking met Dirk Corthout (VRT) en worden vertoond via projectie of monitor.   

EXIT DE KONING is een toonmoment van de studenten van de kunstZ Academie Met deze deeltijdse theateropleiding voor mensen van andere origine zijn we in september 2011 gestart. Een groep van 17 leerlingen heeft een schooljaar lang elke zaterdagvoormiddag les gevolgd in de voormalige studio Herman Teirlinck. Tweewekelijks werden ook theatervoorstellingen bijgewoond in de verschillende theaterhuizen en culturele centra van Antwerpen. Dit ‘proefjaar’ is heel succesvol gebleken en volgend schooljaar kunnen we starten met een tweede jaar. De opleiding wordt georganiseerd binnen de structuur van het volwassenenonderwijs CVO TNA.    

SPELERS: Neslihan Akyazi,  Mamadou Bah, Tunde Bamidelem, Alex Cordova,  Alfa Degity, Laetitia Keïm (film), Meryem Kiliç, Ali Konaté , Khalid Koujili, Ahmed Kumar, Danny Muboti,  Bie Noé, Yildiz Ozkan, Belgiz Polat, Mayra Zuniga CONCEPT: Mieja Hollevoet en Greet Vissers VORMGEVING: Steven Brijs en Mieja Hollevoet CHOREOGRAFIE: Marie Decorte STEMTRAINING: Annelies Jacobs GELUID: Seppe Janssen TECHNIEK: Steven Brijs, Seppe Janssen BEELDMATERIAAL: Dirk Corthout DOCENTEN kunstZ Academie: Marie Decorte (beweging), Annelies jacobs (stemtraining), Dahlia Pessemiers (zang), Greet Vissers (drama)  

Met de steun van theater Froe Froe, de cel diversiteit van de VRT, KBC en de SOROS Foundation     

ZEVEN VROUWEN ZEVEN KAMERS

Zeven vrouwen zeven kamers Na de dood van haar man neemt Bernarda Alba de touwtjes in handen.Haar dochters komen in opstand tegen de jarenlange terreur van het familiefatsoen. Ze willen het ouderlijk huis ontvluchten, de wereld in.

Maar met de vechtlust van een amazone,
de wilskracht van een iron lady
en de moed der wanhoop
houdt Bernarda Alba de deur toe.

Naar het Huis van Bernarda Alba van Garcia Lorca.

SPEL: Rita Asiamah, Silke Becu, Leïla Boukhélif, Célia Fechas, Nathalie Gavashelishvili, Laetitia Keim, Meryem Kiliç, Belgiz Polat, Irina Seleznjova, Medeya Yarhasan, Mayra Zuniga Leon REGIE: Greet Vissers CHOREOGRAFIE: Marie Decorte SCENOGRAFIE: Katrijn Baeten LICHTONTWERP: Steven Brys FILM: Lars Damoiseaux CAMERA: Emmanuel Fuentebella TECHNIEK: Steven Brys, Seppe Janssens PRODUCTIE: Freija Bosmans, Giovanni Baudonck

Bekijk HIER de trailer

PRODUCTIES 2011

MIJN FAVORIETE PLEK

 “Wij geven leven aan plekken wanneer wij daar zijn, de plekken veranderen in ervaringen en worden deel van ons leven”.

“Favoriete plekken vinden je altijd,  onverwacht en niets vermoedend word jeontroerd door iets wat je nog niet had opgemerkt”.

Dit project werd ontwikkeld in het kader van het stadsfestival ‘Antwerpen vandaag’ en is bedoeld om samen met de inwoners en bezoekers van Borgerhout de positieve aspecten van de buurt te benadrukken.

Kunstenaar Alex Cordova vroeg mensen wat hun favoriete plek is in de buurt en waarom. Hij legt dit proces vast door foto’s en video. Het kunstwerk krijgt vorm door de interactie met diverse inwoners van Borgerhout. Samen onderzoekten ze de waarde van de buurt.

Alex Cordova komt uit Peru. Hij schildert, fotografeert en filmt en brengt hiermee zijn eigen gevoelens en dromen tot uiting in poëtische beelden.

Het interactieve project “Uw favoriete plek” heeft hij ook uitgevoerd in het politiebureau van de wijk 2060.

Deze tentoonstelling ging door in ’t Werkhuys en was een coproductie tussen kunstZ, het Werkhuys, stad Antwerpen bedrijf Samenleven en het district Borgerhout.

MAF 2011

Mestizo Arts Festival 2011 - Urbanization

De hedendaagse kunst en de Urban Arts delen een geografie: de stad.  Ze werken in deze dynamische omgeving maar in aparte werelden die amper in contact met elkaar komen. Wat gebeurt als ze naar elkaar kijken? Hoe wordt de stad gezien en gebruikt door deze verschillende artistieke visies. 

MAF, VTi en kunstZ zetten tijdens dit festival een programma op poten dat de confrontatie niet uit de weg gaat. Tussen artiesten onderling, tussen maker en programmator en natuurlijk tussen artiest en publiek. 

Vanuit verschillende organisaties werden interessante artiesten naar voor geschoven om een work in progress te presenteren op MAF voor een feedbackgroep uit de culturele sector. Nadien was er tijd voor debat over de doorstroom van nieuw talent in de Vlaamse podiumkunsten. Er is veel gretig talent dat op de deur staat te kloppen en de praktijk beschikt over een breed instrumentarium om nieuw werk te ondersteunen.  Sluiten de verwachtingen en instrumenten op elkaar aan? Welke initiatieven kunnen worden ontwikkeld om talent van diverse origine een plek te geven in podiumland?

Er waren drie work in progress momenten: van Dahlia Pessemiers (theater), Marina Rebezova (danstheater) en Let’s Go Urban (dans). Feedback werd gegeven door: Wouter Hillaert, Michael De Cock, Johan Petit, Elsemieke Scholte, Greet Vissers en Bart Van Nuffelen. Het debat had als moderator Ann Olaerts (raadgever  onderwijs van minister Pascal Smet, Vlaams minister van Onderwijs, Jeugd, Gelijke Kansen en Brussel). Kristin Rogghe van ‘t Arsenaal verzorgde de introductie. 

MACBETH 

Een indrukwekkende cast bestaande uit tien verschillende nationaliteiten speelde een beklijvende thrillerversie van Macbeth.  

Het eerste deel is een samenspel van duistere krachten.In het tweede deel wordt de harde werkelijkheid onthuld.  De machtswellust groeit, de moordmachine wordt in gang gezet.  Terugkeren is geen optie meer voor Macbeth. Grimmig, bezeten en grenzeloos vecht hij voor zijn macht.  

Na de première van het eerste deel in 2009, de première van MACBETH I + II in 2010, speelde MACBETH in Rataplan, het BLOC-BLOC festival op Linkeroever en in Zinnema (Brussel) . De voorstelling werd gespeeld in tien verschillende talen en boventiteld in het Nederlands. 

SPEL: Hussein Ali, Mehmet Avci, Emmanuel Awosanmi, Mamadou Bah, Babatunde Bamidele, Alfa Degity, Anjela Foros, Daniella Foros, Nathalie Gavashelishvili, Humphrey Igbinosa, Abdoul Kader Kamagaté, Ahmed Khaled, Meryem Kiliç, Ali Konaté, Ahmed Kumar, Adams Mensah, Ope Oyetti, Belgiz Polat, Swaegers Sen, Mayra Carmen Zuniga Leon.

REGIE: Greet Vissers CHOREOGRAFIE: Marie De Corte  KOSTUUMS: Mieja Hollevoet SCENOGRAFIE/LICHT: Steven Brys SOUNDSCAPE: Andrew Claes  DECORUITVOERING: Atelier Kopspel  PRODUCTIE: Freija Bosmans, Lili Almeida TECHNIEK: Seppe Janssens.

‘Macbeth’ is een productie van Kopspel vzw/kunstZ

in samenwerking met Rataplan vzw

met de steun van Vlaamse Overheid, Rondetafels van Interculturaliteit, Stad Antwerpen en District Borgerhout

PRODUCTIES 2009

MACBETH 

 

MACBETH

Een indrukwekkende cast bestaande uit tien verschillende nationaliteiten soeelde een beklijvende thrillerversie van Macbeth.  

Het eerste deel is een samenspel van duistere krachten.In het tweede deel wordt de harde werkelijkheid onthuld.  De machtswellust groeit, de moordmachine wordt in gang gezet.  Terugkeren is geen optie meer voor Macbeth. Grimmig, bezeten en grenzeloos vecht hij voor zijn macht.  

Op 29 oktober 2009 ging het eerste deel in première in Rataplan. De voorstelling werd gespeeld in tien verschillende talen en boventiteld in het Nederlands. 

SPEL: Hussein Ali, Mehmet Avci, Emmanuel Awosanmi, Mamadou Bah, Babatunde Bamidele, Alfa Degity, Anjela Foros, Daniella Foros, Nathalie Gavashelishvili, Humphrey Igbinosa, Abdoul Kader Kamagaté, Ahmed Khaled, Meryem Kiliç, Ali Konaté, Ahmed Kumar, Adams Mensah, Ope Oyetti, Belgiz Polat, Swaegers Sen, Mayra Carmen Zuniga Leon.

REGIE: Greet Vissers CHOREOGRAFIE: Marie De Corte  KOSTUUMS: Mieja Hollevoet SCENOGRAFIE/LICHT: Steven Brys  SOUNDSCAPE: Andrew Claes  DECORUITVOERING: Atelier Kopspel  PRODUCTIE: Freija Bosmans, Lili Almeida TECHNIEK: Seppe Janssens.

‘Macbeth’ is een productie van Kopspel vzw/kunstZ

in samenwerking met Rataplan vzw

met de steun van Vlaamse Overheid, Rondetafels van Interculturaliteit, Stad Antwerpen en District Borgerhout

 

DARA@HOME

 

Dara@home is een kleine voorstelling die speelt in een appartement.  Dara Nejmeldin Abdullah, een uitgewezen Irakees, schreef zijn eigen verhaal neer:  zijn vlucht uit Irak, zijn aankomst in België, zijn leven in een asielcentrum en zijn angsten en dromen voor de toekomst. Dit aangrijpende verhaal wordt verteld aan de hand van videofragmenten.

TEKST: Dara Abdullah Nejmeldin REGIE: Greet Vissers SPEL: Dara Abdullah Nejmeldin, Freija Bosmans INSTALLATIE: Greet Vissers SOUNDSCAPE: Andrew Claes FILM: Ralf Demesmaeker, Michael Wysmans, Stijn De Graeve TECHNIEK: Rik Helsen, Pieter Smet

Met dank aan Laika.

Dara@home is een productie van Kopspel vzw, met de financiële steun van Stad Antwerpen.

MAF 2009

THEATERFESTIVAL 

MESTIZO GOES THEATRE 2009

DERDE EDITIE

29.10 t.e.m. 28.11.09

MESTIZO goes Theatre is een ontmoetingsplaats, een ingebeeld land waar de mix van culturen de enige wet is. Beelden, klanken, bewegingen en kleuren versmelten: een ode aan de Mestizo cultuur.

In deze derde editie gaan we voor een exclusief festival met toptalent uit bruisend Vlaanderen. Ontdek een sprankelende mix met theater, dans, kortfilms, comedy, urban en performances à volonté! 

Mestizo goes Theatre is een samenwerking tussen Fiëbre, Arenberg, Kopspel, Demos, Flying Carpet en Kif Kif.

PRODUCTIES 2010

GECRASHT

GECRASHT

De voorstelling GECRASHT van de Irakese theatermaker Ahmed Khaled ging in première tijdens het Mestizo Arts Festival in de Arenberg Schouwburg.

Een ontploffing. 

Mensen herinneren zich niks. Hoe kan je je zintuigen nog gebruiken als je hoofd gecrasht is? 

Misschien zijn onze overtuigingen veranderd. Beetje bij beetje komt alles terug. We beginnen te begrijpen waarom we zijn waar we zijn. We willen een zwart schaap aanwijzen, iemand die schuld met onschuld kan witwassen. En dan, als alles stil wordt, begint het gewoon opnieuw.

Oorverdovend. Onvermijdelijk. Adembenemend.

MET  Ahmed Khaled, Mokhallad Rasem, Sofie Palmers, Duraid Abbas en Jessa Wildemeersch.

ISM  de theatermaker, Scheld'apen, MAF en Monty. 

MAF 2010

Mestizo Arts Festival 2010 – Eat this !

 

‘Mestizo goes Theatre’ werd omgedoopt tot ‘Mestizo Arts Festival’: hét multidisciplinair en extra-ordinair kunstenfestival van de Lage Landen!? Van ontbijt tot digestief serveerde het kookteam Fiëbre, Arenberg, kunstZ, VTI (Vlaams Theater Instituut), D?mos, en Prospekta  een assortiment van theater, dans, muziek, workshops, debat, work in progress, eetvoorstellingen, film, …  Dit alles op een bedje van divers artiestenpluimage. Romig of krokant, stevig gekruid of zacht van smaak, maar nooit bang van maffe en straffe combinaties van genres, kunstvormen en artiesten. MAF zorgde voor een smakelijke confrontatie tussen artiesten onderling, tussen maker en programmator en natuurlijk tussen publiek en artiest.

MACBETH I + II

MACBETH

Een indrukwekkende cast bestaande uit tien verschillende nationaliteiten speelde een beklijvende thrillerversie van Macbeth.  
Het eerste deel is een samenspel van duistere krachten.In het tweede deel wordt de harde werkelijkheid onthuld.  De machtswellust groeit, de moordmachine wordt in gang gezet.  Terugkeren is geen optie meer voor Macbeth. Grimmig, bezeten en grenzeloos vecht hij voor zijn macht.  

Na de première van het eerste deel in 2009, ging in november 2010 MACBETH I + II in première in Rataplan. De voorstelling werd gespeeld in tien verschillende talen en boventiteld in het Nederlands. 

SPEL: Hussein Ali, Mehmet Avci, Emmanuel Awosanmi, Mamadou Bah, Babatunde Bamidele, Alfa Degity, Anjela Foros, Daniella Foros, Nathalie Gavashelishvili, Humphrey Igbinosa, Abdoul Kader Kamagaté, Ahmed Khaled, Meryem Kiliç, Ali Konaté, Ahmed Kumar, Adams Mensah, Ope Oyetti, Belgiz Polat, Swaegers Sen, Mayra Carmen Zuniga Leon.

REGIE: Greet Vissers CHOREOGRAFIE: Marie De Corte  KOSTUUMS: Mieja Hollevoet SCENOGRAFIE/LICHT: Steven Brys SOUNDSCAPE: Andrew Claes  DECORUITVOERING: Atelier Kopspel  PRODUCTIE: Freija Bosmans, Lili Almeida TECHNIEK: Seppe Janssens.

‘Macbeth’ is een productie van Kopspel vzw/kunstZ

in samenwerking met Rataplan vzw

met de steun van Vlaamse Overheid, Rondetafels van Interculturaliteit, Stad Antwerpen en District Borgerhout

 

PRODUCTIES 2008

MAF 2008

Mestizo Goes Theatre 2008

Mestizo goes Theatre, een festival dat in de professionele kunstensector ruimte wil maken voor kunstenaars met een alternatief parcours die met nieuwe kunsttalen aan de slag gaan in de nieuwe stedelijk context. 

Samen met Fiëbre, Arenberg en deSingel werd de dialoog en de uitwisseling tussen deze beginnende artiesten en de organisatoren gestimuleerd. Het festival bood artiesten de ruimte om een eerste voorstelling uit te werken en vervolgens op een podium te presenteren. 

GRUPPO NOISETTE

De Braziliaanse acteurs/dansers die meespeelden in Genesis richtten samen een eigen gezelschap op ‘Grupo Noisette’.  Kopspel gaf hen technische en organisatorische steun voor hun projecten.

ENCONTROS E DESENCONTROS

Hun eerste creatie, de straatact 'Encontros e Desencontros' was onder andere te zien in: 

Kapellen (Grosso Modo Festival), voor het Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, op het Sint-Jansplein (Bazaar), in het Rivierenhof, in de Warande Turnhout.

ALEM MAR

Het project Além Mar is ontstaan vauit de ervaringen van de leden van Grupo Noisette als ‘vreemdeling’, ver weg van hun eigen geboorteland.  Het boek ‘Estalagem das Almas’ (Herberg van de Zielen) van de Braziliaanse auteurs Karen Debértolis en Fernanda Magalhães vormde de inspiratiebron voor deze kleine zaalproductie.  Deze productie was te zien in de Arenberg op 9 oktober 2007 en in Rataplan op 30 januari 2008.

ACASO

Grupo Noisette heeft de Braziliaanse schrijfster Renata Machado gevraagd een aantal teksten te schrijven in de Haiku traditie. Het thema van de teksten wordt 'Destino' - 'Lot'.  Deze Haiku waren de inspiratiebron voor hun nieuwe straatact waarin de 4 seizoenen centraal staan.  De voorstelling was te zien op Sfinks Festival, voor het Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, op de Cultuurmarkt, in HETPALEIS en op het stadsfestival CIRCA.

MISSING & CARRYING

Missing and Carrying is een danstheatervoorstelling die de mens voorstelt als een pelgrim op reis van bij zijn geboorte tot aan zijn dood.  Geleid door live muziek en hun eigen lichaam, gaan 2 dansers een relatie aan door niet alleen voorwerpen maar ook elkaar te dragen. Missing and Carrying speelde in de kleine zaal van de Arenbergschouwburg.

De werking van Grupo Noisette viel stil omdat 3 van de 5 leden terugkeerden naar Brazilië.  De 2 overgebleven leden (Lili Almeida en Alyson Pedrão) werden opgenomen in de pool van kunstZ.

Een interview met Aïcha Cissé

Waarom je The Swing niet mag missen dit weekend.

Te zien op BLOK-BLOC Linkeroever 13, 14 en 15 april

Ga naar boven